Tuesday, February 3, 2015

Cara-Cara Menggunakan Kapsul Buah Kulim Ini

FREQUENTLY ASK QUESTIONS

Berapa biji kapsul harus saya makan?

Untuk permulaan (pertama kali guna), sebaiknya anda makan 1 biji kapsul pada sebelah pagi (30 minit selepas makan) dan 1 biji kapsul lagi pada sebelah malam (30 minit selepas makan).

Lihat perkembangannya untuk 3 hingga 4 hari. 

Jika tiada apa-apa masalah, ini bermakna badan anda boleh menerima kehadiran 'buah kulim' ini, anda boleh menambah dossage seterusnya kepada 2 biji kapsul pagi dan 1 biji kapsul pada sebelah malamnya.

Ada sesetengah orang akan merasa panas dengan dos ini untuk seketika. Jika anda tidak selesa dengan dos ini, anda dinasihatkan mengurangkan kembali dos, iaitu kepada 1 pagi dan 1 malam.

Jika tiada apa-apa masalah dengan dos 1 pagi dan 1 malam ini, anda boleh menambahkan dos kepada 2 biji pagi dan 2 biji malam.


Bagi saya, dos 2 pagi dan 2 malam ini sudah memadai. Namun, ada pengguna yang selesa dengan penggunaan 3 biji pagi dan 3 biji malam. Ia bergantung kepada sesesuaian badan masing-masing.

Anda dinasihatkan agar menambah atau mengurangkan dos mengikut kesesuaian badan sendiri. 

Sebagai admin, saya selesa dengan pengambilan 2 biji pagi dan 2 biji malam.

Ada sesetengah pengguna yang tidak mampu untuk menelan saiz kapsul yang dirasakan besar olehnya. Dengan itu, mereka boleh membuka kapsul dan mencampurkan serbuk buah kulim itu dengan kopi O atau minuman yang lain. Tetapi anda akan merasa seperti meminum air bawang putih.

Sebarang pertanyaan, anda boleh wassapp/msg/call Admin melalui talian 013-6290666 (Nasir Yusof).

Sekian dimaklumkan, terima kasih.




No comments:

Post a Comment